Kata penulis

Kata Penulis
Blog ini bertujuan untuk mengasah bakat menulis saya dan dapat mengkongsikan kepada yang lain untuk sama-sama menilai cerita,olahan cerita,bahasa,menambah ilmu pengetahuan dan lain-lain.Ulasan-ulasan anda amat
saya harapkan,ulasan-ulasan yang membina amat saya hargai!


Novel:(Isteriku Seorang Doktor? dan Kucing Rumah) Sila tinggalkan ulasan anda!

Ahad, 6 Februari 2011

Kucng Rumah Siri 2

Panda dan Kiki membincang secara teliti untuk menjalankan misi mereka dan berjaya untuk keluar dari rumah ini.Pasha dan Prada sibuk saja bermain tetapi mereka hairan melihat abang-abang mereka yang saja yang tak kena.

"Kiki,kenapa ini?,macam ada SOMETHING SAJA,kata pasha"

"tak ada apa-apa"

"kau jangan buat lagi lah,dah penat kita cuba tetapi gagal!!,kata prada yang putus asa untuk melakukannya"

"suuushshhh,SHUT UP!!nanti Tuan kita dengar hancur plan"

"Dia bukan faham pun!!,oooiiii Tuan ku!,adakah kau dengar aku cakap,aku sedang menari ini kau nampak tak?,kata Pasha yang sedang berguling-guling manja untuk cari perhatian Tuannya

"Dah-dah,macam ini PLAN NYA,kata kiki bisik"

Pasha dan Prada mendengar plan yang dinyatakan oleh kiki dengan teliti dan mereka berkata

WOW!!,aku tak pernah dengar plan bagus ni dari seekor kucing!!"

"Habis tu kau tu apa?,ujarkiki bengang"

"Kucing,kata prada dan pasha serentak"

"Tahu pun"

Pasha dan prada senyap seketika dan memikirkan dirinya,Kiki dan Panda beredar dari situ untuk menjalankan plan mereka.


"HAH!!,Kenapa kita tak fikir macam tu errkkk pasha walaupun kita seekor kucing?"

"Mungkin kita bodoh kot,kata prada yang masih binggung

"Ohhh,itu mungkin kau kot,kata pasha yang senyum dalam kebenggangan

Mereka semua menjalankan misi yang telah dirancang.Mula-mula mereka berlegar di sekitar rumah untuk memerhati keadaan sekeliling.Mereka mendapati Tuan-tuan mereka sedang sibuk membuat kerja masing-masing,Tuan tua sedang tengok TV,Tuan perempuan tua tidur dan Tuan muda dan Tuan perempuan masing-masing buat kerja sekolah.Panda memberi isyarat kepada Kiki dan pasha prada untuk sedia bertindak mengikut rancangan.Mereka bergegas-gegas berlari untuk bersembunyi dan tiba-tiba pasha kata,

"aaarrrr.prada macam mana plan kita.Aku lupa lah"

"kau pernah hisap dadah?"

"pernah.Tapi itu bukan dadah"

"Habis itu hisap apa?"

"Hisap gam"

"iiissshhhhh,kucing jenis apa ini,kata sinis pasha di hatinya."Macam ni.mula-mula panda akan lakonkan watak kucing tak cukup akal.Panda akan meraung-raung disekeliling rumah supaya menarik perhatian Tuan kita.pada masa yang sama panda akan menuju ke tingkap untuk melihat keluar dan akan MEOW SEKUAT HATINYA.Dengan cara ni akan mengielirukan Tuan kita dan akan cuba buka pintu rumah.Kau,aku dan Kiki menyembunyikan diri dikerusi bawah meja yang dekat pintu luar.Apabila panda berjaya menarik perhatian Tuan kita hingga membuka pintu aku,kau dan Kiki akan meluru keluar dengan secepat yang mungkin."


'Habis tu panda macam mana?,kata prada"

"Sabar aku nak citer lah ni.Panda memang tak dapat keluar ia akan duduk di rumah selama setengah jam.Kita akan buka tingkap di bahagian dapur selatan sebab tingkap-tingkap kat sana semuanya dah lapuh"

"Ooooohhhh.bagus-bagus.So,dah mula belum ni?"

"Belum.Panda tengah ambil MOOD tu"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan