Kata penulis

Kata Penulis
Blog ini bertujuan untuk mengasah bakat menulis saya dan dapat mengkongsikan kepada yang lain untuk sama-sama menilai cerita,olahan cerita,bahasa,menambah ilmu pengetahuan dan lain-lain.Ulasan-ulasan anda amat
saya harapkan,ulasan-ulasan yang membina amat saya hargai!


Novel:(Isteriku Seorang Doktor? dan Kucing Rumah) Sila tinggalkan ulasan anda!

Jumaat, 4 Februari 2011

Kucing Rumah Siri 1

Panda melihat Tuannya makan itu sungguh menyelerakan dan dia menelan air liur berkali-kali.
"Terbaik.kenapa kau makan ayam!.tak berhati perut betul bagi lah sedikit". Kiki datang duduk disebelah dia. "Apa kau merepek ini panda,kau nak obses ke,kau dah banyak lemak nanti habis duit Tuan kita". Kiki memang cemburu dengan Panda disebabkan badannya gemuk dan gebu. "Kau tak terasa lapar ke?,aku teringin nak makan ayam asyik makan Blackwood saja muak lah". "ala,nak tak nak kau makan juga kan". "ya". Tiba-tiba pasha dan prada datang dan berkata

"Kau nak tahu tak Pasha?"
"apa dia?"
"Semalam ada kucing itu tak dapat masuk bilik Tuan kita sebab kena kunci dari dalam"
"yeke?kata Pasha yang buat-buat tak tahu".
"ye"
mereka berdua terus gelak

"Apa kau merepek ini hah?"tegas panda
"Aik,kau tak tahu ke cerita"kata pasha menyindir
"senyap arh,ujar panda bengang"

"Panda,Kiki,Pasha,Prada..cut..cut..cut..cut..cut..sini makan! kata Tuan perempuan"
Panda,Kiki,Pasha,Prada berlari-lari menuju ke arah Tuannya
"Makan apa!!.Makan apa!!,Makan apa!!.kata panda yang mengharapkan makan makanan yang baru"

Tuan perempuannya menyediakan makanan kucing dan meletakkan makanan itu di hadapan mereka.

bblleerrk!!,tak ada yang lain ke makanan ini,kata Panda merungut lalu dan cuba beredar dari situ tetapi ditarik oleh Tuannya dan berkata

"AIISSHH.Kau ini Panda makan makanan ini,jangan nak berlagak kucing-kucing kat luar itu makan apa saja diberikan"

"Kalau aku cakap bukan dia faham pun,kalau faham senang hidup,kata Panda benggang"
Tuan perempuannya beredar dari situ dan menyuruh kucing-kucing makan makanan yang disediakan.

"Haha.kan kena ceramah free-free saja"kata Kiki menyindir

"Senyap"kata panda
Selesai makan panda dan kiki berjalan ke ruang tamu untuk tidur.

"BLLUURRBB"panda sedawa

"syukur,kata panda"

"Panda aku bosan lah duduk rumah saja,aku teringin nak keluar,tapi Tuan kita mana bagi"kata kiki

"Aku pun,banyak kali kita cuba,tetapi gagal"

"Sebenarnya aku idea dah lama aku simpan,tapi tak perlu lah"

"apa dia"

"tak ada apa-apa,kata Kiki sambil menjilat bulunya untuk menbersihkan badan"
"
Baik kau cakap,sebelum aku cabut bulu kau"

"hikhik.kau dah gemuk nak gerak pun susah"

"Kau ini.nak aku bocor RAHSIA kau ke?"kata panda merungut dan mukannya senyum kejahatan

"oit,senyap,kau dah janji kan,Aku pun dah tolong kau hari itu,Aku dah sorokkan kau daripada kau kena pergi INJECT dengan doktor"

"ALAA,apa-apa lah,Cakap cepat aku nak pergi usha Kucing betina hujung deret ini"

Ok lah,macam ini,kata kiki bisik"

Selama 5 minit mereka berbisik-bisik dan tiba-tiba panda berkata

"WOW!!.GREAT IDEA!!.haha,bagus-bagus,kata panda Teruja"

"HAHA.biasa-biasa je tu"

"Tapi aku ada soalan lah"

"Apa,kata Kiki"

Kau ini kucing,macam mana ada otak?"

"HEHE,Aku kucing TERPELAJAR"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan