Kata penulis

Kata Penulis
Blog ini bertujuan untuk mengasah bakat menulis saya dan dapat mengkongsikan kepada yang lain untuk sama-sama menilai cerita,olahan cerita,bahasa,menambah ilmu pengetahuan dan lain-lain.Ulasan-ulasan anda amat
saya harapkan,ulasan-ulasan yang membina amat saya hargai!


Novel:(Isteriku Seorang Doktor? dan Kucing Rumah) Sila tinggalkan ulasan anda!

Sabtu, 26 Februari 2011

Isteriku Seorang Doktor? 8

Fikiran Saiful semakin meruncingkan melihat cabaran akan menghadapi hari-hari bersama perempuan pelik ini. Setelah melangkah keluar dari pejabat Tan sri. Saiful berjalan tanpa arah tujuan, Ain hanya mengekorinya.


"Aduuuiiii..Macam mana aku nak hadap dia hari-hari..dulu tak apa lah..boleh aku lari..sekarang ni kena tunjuk kat Tan sri aku cinta kat dia.."

Ain melihat wajah saiful yang sedikit risau dan ketakutan.

"Awak kenapa ni?"

Saiful mendengar suara Ain berkata berpaling menghadapnya.

"Baik lah, Macam ini. Kita cinta olok-olok. Aku cinta kau, kau cinta aku. Aku sayang kau, kau sayang aku, Aku sayang kau 24 jam sehari, tujuh hari seminggu, 30 hari sebulan dan Kau sayang aku 24 jam sehari, tujuh hari seminggu, 30 hari sebulan,Tapi ingat ini olok-olok aja...faham?!.ucap saiful sedikit gertak"

"Baik lah"

"Ok,Bagus...macam ni lah senang. Hhhhmmm ok, Sekarang apa kita nak mula kan?"

"Jom pergi makan!"

"Hah?! Makan?.Saiful melihat jam ditangannya."

"Yup..boleh?..Ain tersenyum kerana dapat kenakan Saiful"

"Sekarang baru pukul 9.45 pagi?"

"Alaaaaaaa..Cakap nak tunjuk kat Tan sri tu yang kita ni couple kan?..Ain yang cuba menghasut jahat kepada saiful'

"Sekarang memang tak boleh tak pasal saya kena pecat kalau pergi makan waktu sekarang ni"

"Bagus lah kalau awak kena pecat..tak yah susah kita nak berlakon kan?.Kata Ain yang cuba memperangkapkan saiful"

"Hah?..Hhmmmmm..."

"Kenapa Hhmmmm?"

"Aku tak bermaksud apa yang kau fikirkan..Aku cuma risau aku kena pecat tu aja.."

"Hikhikhik..Yela tu..cakap lah awak sukakan saya kan?"

"Heh..maaa..nnneee...dddeee....ucap saiful putus-putus."

"Oklah awak kita jumpa masa lunch eerrkkk..saya nak pergi klinik ni..dah lambat lagi pun.."

"Ok..jumpa nanti..."

Ain membuka langkahnya dan berlalu pergi..

"Fuhhhh..nasib baik tak kantoi."

Tiba-tiba handphone saiful menerima SMS



"Awak tadi awak cakap kat depan Tan sri tadi tu betul ke?..kalau betul saya suka sangat2..hehehe.."Ye,dia kekasih saya yang amat saya cintai" Mungkin malam ni saya tak tido malam..hahaha..comel lah awak cakap macam tu!"





Saiful kebingunggan membaca mesej itu.

"Dah mula dah dia ni..macam dapat nombor Handphone aku ni!..takut lah!!.."
 
***********************

Saiful merenung Ain yang sedang khusyuk menyirup sup ekor dari tadi sehingga tidak perasan saiful merenungnya.

"Kau boleh berlakon ke?.ucap saiful"

"Berlakon? berlakon apa?.soal Ain kurang mengerti"

"Berlakon depan Tan sri lah..pasal hubungan olok-olok ni"

Ain tersenyum mendengarnya "Buat apa nak berlakon sayang..Kita buat betul-betul sudaaaa..."

Meremang bulu roma saiful apabila Ain berkata demikian " Tak nak aku, Dah lah aku tak kenal kau..Kau nak couple dengan aku lak..ucap saiful sambil mengeleng kepalanya"

"Apa kisah.. Tadi depan Tan sri awak mengaku awak cintakan saya..hahaha..macam mana ayat awak tadi Ye,dia kekasih saya yang amat saya cintai. ucap Ain sambil tersengeh gedik"

"Mane de aku cakap...ego saiful"

"Hikhik..mane de konon..cubit nak?"

Saiful diam. Dia tidak hendak berkata apa lagi.

"Kenapa diam?..Awak tak tahu nak cakap apa kan?"

"Mane de..malas nak layan awak."

"Malas ke tak tahu nak cakap apa?..Terus terang lah awak..hehe"

"Terus terang apa?"

"Terus terang lah awak suka sama saya..."

"Mane de..dah lah tak perlu bincang pasal benda tu lagi..ceat makan tu,aku banyak kerja kat office ni.."

"Pergi lah..Siapa melarang awak pergi buat kerja"

"Mana boleh aku pergi buat kerja tanpa kau tak habis makan..Nanti kantoi lah aku kalau perisik Tan sri nampak.."

"Ada kena mengena ke?"

"Kau ni.. Kau pernah nampak ke kalau orang couple pasangannya tinggalkan teman wanita yang belum habis makan?"

"Ohhhhh..kiranya kita couple lah ye?..senyum Ain"

"Olok-olok"

Muka saiful benggang sebab Ain cuba mengenakan dia.

"Awak tak marah ke,pasal saya terus terang kat Tan sri perkara sebenar?"

"Tak.."

"Kenapa"

"Sebab betul apa kau cakap tu..Kalau kita bohong kat Tan sri tak pasal-pasal nanti Tan sri suruh aku buat medical-checkup..Nanti bertambah lah masalah.."

Saiful merenung sambil senyum melihat Ain

"Kenapa?..ucap Ain"

"Kau ni bijak"

"Bijak apa"

"Kau bijak mengelakkan berlaku masalah yang besar dan pada masa yang sama kau bijak menjerat aku supaya aku dapat sentiasa bersama dengan kau..kan?"

"Awak rasa macam tu?"

"Kau rasa?"

"Saya rasa tak."

"Kenapa?"

"Sebab saya tak rasa apa-apa.."

Saiful dan Ain senyum dan ketawa setelah itu

Selepas Ain selesai makan. Saiful membayar makanan mereka berdua. Ain hanya tersenyum melihat suaminya belanjakan makan tengaharinya. Mereka berdua jalan bersama seperti pasangan yang sudah couple 10 tahun.
Saiful memegang erat tangan Ain dan Ain mengrapatkan badannya dengan saiful.

"Awak kan best setiap hari macam ini..ucap Ain ceria"

"Bagi awak best lah..Saya lakukan ini sebab tak nak terkantoi dengan Tan sri.ucap saiful berbuat-buat mesra.

Ain merenung saiful dan Saiful juga macam itu. Anak mata mereka bertembung dengan tajam.

3 ulasan:

  1. sambung la lagi...xsbar ni nk bce cite strosnye..

    BalasPadam
  2. Terima kasih kerana sudi membacanya..
    saya akan sambung dalam beberapa waktu ini..:)

    BalasPadam
  3. sambung la lagi.. :)

    BalasPadam