Kata penulis

Kata Penulis
Blog ini bertujuan untuk mengasah bakat menulis saya dan dapat mengkongsikan kepada yang lain untuk sama-sama menilai cerita,olahan cerita,bahasa,menambah ilmu pengetahuan dan lain-lain.Ulasan-ulasan anda amat
saya harapkan,ulasan-ulasan yang membina amat saya hargai!


Novel:(Isteriku Seorang Doktor? dan Kucing Rumah) Sila tinggalkan ulasan anda!

Khamis, 10 Februari 2011

Isteriku Seorang Doktor? 2

Jam menunjukkan 6.00 pagi.Bermula lah untuk saiful untuk bekerja.Saiful bangun dari tempat tidurnya dan terus menuju ke bilik air.Setelah selesai mandi saiful mengsiapkan dirinya.Ia memakai baju kemeja T warna biru,seluar slack dan tali leher warna hijau.Setelah siap dan nampak kemas ia mencapai beg dia dan kunci kereta dia terus menuju keluar dari rumah.Ia membuka pintu rumah dan tiba-tiba.

"Hai awak!!"

"Aaaaarrggghhhh!!!".Saiful terkejut sampai terduduk dia di lantai.

"Weeehhh.Kau!!.Macam mana kau tahu rumah aku hah??"soal saiful yang masih terduduk.

"Ada lah.hikhik."

"Kau nak aku report polis ke?.Datang rumah aku tanpa kebenaran!.ugut saiful"

"Report lah sayang.Nanti awak juga yang masuk lokap!.hikhik."

"Hah??.Pasal semalam ke?.hahaha.Mana ada buktinya.Aku pun tak apa-apa kan kau.Kalau kau report mana polis nak percaya!"

"Alah.Tak kisah pun janji awak kena tangkap!.hikhik.SUKANYA!!"

"Dah-dah.jangan kau mengarut kat sini.Pergi balik.Aku nak pergi kerja ni"

"Nak ikut!?.Ujar ain gedik"

Saiful yang mendengar ujar ain hendak mengekorinya.Ia bergegas menuju ke kereta dia dan masuk dengan segera dan terus kunci kereta ia.

"Blluuurrrrkkkk!!.Saiful menjerlih lidah kearah ain.

Saiful membuka tingkap kereta sikit dan berkata.

"Naki ikut ke?.Sori ar dah terlambat!!.ujar saiful"

Ain hanya tersenyum dengan gelagat bakal suaminya.Ain meencapai sesuatu di dalam begnya dan hulur kearah kereta saiful

"Kliiiccckkk!.hehe.yeke,saya terlambat bang?.Ain membuka pintu kereta saiful yang telah terkunci

Saiful yang terasa amat binggung melihat kunci keretanya ada ditangan ain.Ain kemudian menuju ke kereta saiful dan masuk.

"Yeke,saya terlambat bang?.hikhik."

"Macam mana kau ada kunci kereta aku?"

"Ada lah bang.bang dah lambat ni jom lah kita pergi sekarang"

Saiful tersedar dengan kata-kata ain itu yang dia memang dah lambat untuk tempat kerjanya.Saiful masukkan gear "Undur" untuk keluarkan keretanya dari dalam rumahnya.Saiful berkata di dalam hatinya

"Ya Allah!.Lindungi lah aku daripada perempuan pelik ni Ya Allah.Amin.

                       *************************************

Semasa perjalanan Saiful asyik saja memandang kearah ain.Dia rasa sungguh gelisah dengan sikap perempuan ini yang sungguh pelik lagi hairan.Saiful dapat merasakan perempuan ini ada berkomplot dengan orang yang tidak disukainya dan ingin menjejaskan reputasinya."Siapa perempuan ni..mula-mula kata nak kahwin dengan aku,lepas tu ada kunci kereta aku..perempuan ni macam ejen rahsia je..hhhmmm..".ucap saiful dihati

"Awak!.Nanti kita breakfast kat kopitiam sebelah kedai mamak tu"

"Isshhh!!,Aku dah lambat dah ni".tegas saiful

"Alaaaaaaaaa....Nanti saya report polis nak?!..hikhik".ucap ain manja

"Alahai!.tak habis-habis lagi ke dengan polis..report lah..kalau report pun polis tak akan buat apa-apa pun.."

Ain diam seketika.Saiful memberhentikan kereta menunggu lampu merah bertukar hijau.Saiful menarik "HandBreak" dan menyandarkan diri dengan selesa.Ain tiba-tiba nya ketawa kecil "hehehehihihi" seperti Pontianak mengilai. Saiful melihat kearah ain yang sedang ketawa dan bertanya.

"Weh.ain kenapa ni hah?"

Ain tidak menjawab.

"Weh Ain!.Kau ni kenapa nak takut-takutkan aku ye?..hahaha.."

"Ain tidak menjawab.Dia hanya membongkokan dirinya kedepan kepalanya tunduk sama.

Saiful yang rasa takut dan binggung cuba untuk mengetahui hal sebenar.Dia memegang bahu ain dan mengoyang dengan kuat sambil menjeri.

"WEEEHH!!..Kau apasal hah???!!

Ain masih tidak peduli dengan jeritan tu.Dia hanya memdiamkan diri.Saiful menggunakan kugrat kelakiannya menjerit dengan sekuat hati.

HHOOIIii!!Aianna!!..Aianna!!!..Aianna!!!..Aianna!!!!...Aianna!!!!..Aianna!!!!!

Dengan tiba-tiba nya ain memandang saiful dengan muka yang berdarah dan berkulat seperti Hantu di dalam panggung wayang yang pernah ditontonnya.

"AAAAAAARRRRGGGHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.....AAAAAAAAAARRRRRGGGGHHH!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!.....Aaaarrgggghhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!jerit saiful sekuat hati".

"Awak...Awak...apa ni...Awak....ucap ain"


AArrrgggghhhh!!!..jangan apa-apa kan aku!..aku bawa kau pergi kopitiam!..soal saiful menangis"

Ain tahu yang saiful meningau dari tidurnya.Dia cuba menenangkannya.

"Awak..awak mimpi lah tengok ni kita kat kereta dah lampu hijau dah tu.."

"Hah??"..Saiful yang masih separuh sedar mengapai strengnya dan memandu.

"Kenapa awak ni?...Buruk lah lelaki meningau..hikhikhik..."

Saiful yang masih termengah-mengah.menjawab

"Tak ada apa-apa.."Saiful melihat jam  ditangan nya.."IIiiisshhh.Dah lambat ni,kena cepat ni..."

"Heh?!..cakap nak Breakfast kat kopitiam?"

"Nanti lah..Kita makan masa "Lunch" ok?

"Ok..tapi awak dah makan?

"Belum"

"Ok2.macam ni awak pergi kerja nanti saya bungkus makanan untuk awak k?

"Huh?....Ok2.Thx..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan