Kata penulis

Kata Penulis
Blog ini bertujuan untuk mengasah bakat menulis saya dan dapat mengkongsikan kepada yang lain untuk sama-sama menilai cerita,olahan cerita,bahasa,menambah ilmu pengetahuan dan lain-lain.Ulasan-ulasan anda amat
saya harapkan,ulasan-ulasan yang membina amat saya hargai!


Novel:(Isteriku Seorang Doktor? dan Kucing Rumah) Sila tinggalkan ulasan anda!

Rabu, 9 Februari 2011

Isteriku Seorang Doktor?

Saiful bekerja di salah buah syarikat di petaling jaya.Dia bekerja sebagai pegawai pemasaran di syarikatnya.Pekerjaan saiful cukup untuk membuat dia tertekan sepanjang masa.Mempunyai kerja yang banyak dan masa yang terhad untuk berehat.Saiful mengambil masa hidupnya untuk bekerja.Pada kebiasaannya saiful bekerja dari tujuh pagi hinggah lima petang dan masa "lunch" cuma setengah jam sahaja untuk berehat.Saiful selalu di temani kawannya baiknya iaitu "isa" pada waktu "lunch".Mereka berborak kosong tetapi kali ini isa menanyakan soalan "cepuh emas" kepada saiful

"pul,aku nak tanya ni"

"apa?"

"bila kau nak kahwin?.lama kau dah berbujang.Eeerr....tak rasa apa-apa ke!?"

"Rasa apaA?"

"Rasa EHEM2".Isa senyum tersengeh

Saiful hanya ketawa kecil."Nanti lah.jodoh belum sampai.kalau jodoh aku sampai sekarang ni,aku akan kahwin."

Mereka gelak gembira.dan tiba-tiba saiful melihat seorang gadis yang memakai baju kurung hijau dan kulitnya putih dan bersih.Mukanya begitu cantik.Gadis itu pandang kearahnya dengan tajam sekali,seperti HARIMAU MAU MENANKAP MANGSANYA.Gadis misteri itu nenuju kearahnya.Jantung saiful berdegup kencang.Pada masa yang sama saiful minum air untuk meredakan ketakutan dia.Gadis misteri menuju kearahnya dan tiba-tiba ia melutut kearahnya seperti meminta sesuatu.Gadis misteri itu berkata.

"Encik saiful!.Saya mahu kahwin dengan awak!!"

Saiful yang kebetulan meminum air TERSEBUR kearah isa kerana terkejut dan binggung.Saiful hanya memandang gadis misteri itu dan kemudian saiful pun pengsan.

Saiful cuba bangun dari pengsannya.kepala sakit dan berat untuk bangun.Matanya masih kabur untuk melihat keadaan sekeliling.Hanya dapat melihat 2 orang sedang memerhatikan.Dia dapat melihat 2 orang gadis dan salah seorang dari itu adalah gadis misteri yang menegur dia tadi.Saiful terkejut dan terus menjerit

"AAAAARRRGGGGHHHHH!!!!.Siapa kau!!!."

"Encik..encik..jangan menjerit...encik sekarang kat klinik saya ni.gadis misteri itu cuba menenangkannya."

"Siapa kau!!??"

"Saya doktor"

"Doktor?"

"Doktor??,kenapa kau nak kahwin dengan aku?"

"Itu nanti saya jelaskan.sekarang encik saiful kena rehat sebab kepala encik saiful bekak sebab pengsan tadi"

"OOOooohhh yeke?.apa-apa pun saya mahu balik.mana kawan saya?"

"Tiada masalah kalau nak balik..eeerr..kawan encik dah balik pun..sebab dia ada kerja yang perlu dia buat..encik nak MC tak?

"MC?.tak perlu.saya banyak kerja kena buat di office.Apa nama kau?"

"Nama saya Ainna.panggil saja ain.ujar ain yang tersengeh manja"

"OOoohh sedap nama tu...ok lah..saya nak balik bye"

"bye"

sambil menuju keluar dari bilik saiful sempat bertanya pada dirinya.

"Siapa perempuan gila ni.nak kahwin dengan aku.dah lah dia tu doktor.pelik bin ajaib bin hairan.Mungkin satu konpirasi ni..hhhhmmmmm..mungkin ye,mungkin tak..."

Ain mengikut saiful dari belakang.Ain tahu saiful masih terkejut dengan tindakannya untuk berkahwin dengannya.Ia tidak peduli ia mahukan si saiful itu.

"Eeerrr...encik saiful saya nak tanya sikit"

"Apa?"

"Boleh tak.saya nak nombor encik saiful..."ujar ain manja

"Buat apa?.Saya dah ada makwe dah.jangan kacau saya."

"Tipu.AWAK mana ada makwe.cuma saya saja!!"

"Ehh??..Siapa kau hah??!!.Aku tak kenal kau pun!!.Jangan kacau aku lagi.Kau buat aku takut tahu tak!!

"Apa ni!!.mana ada saya takutkan awak.saya seorang doktor saja!!"

Saiful yang masih binggung cuba mendekati ain seperti mahu merogol si gadis bertudung itu.Ain yang terkejut dan takut cuba menghalang tindakan saiful itu.

"Apa awak ni..kenapa pandang saya macam tu?"

"Aku nak rogol kau".Suara saiful yang menghebus berahi."Kau nak kan?.HEHEHE".

"Apa awak nie?!".Jangan buat saya macam ni."

"Senyap..bagi tubuh kau..heheh..Aku tahu kau nak kan"

Ain yang ketakutan menjerit sekuat hati untuk menghalang tindakan saiful

"Aaaaaaarrrrggggghhhhh!!!!!!!!!!!"

Saiful yang terkejut dengan tindakan ain tu cuba menenangkannya.

"Sssuuussshhhh!!.Apa kau ni."

"Apa?!!..kau cuba rogol aku kan?"

"Gila ke..aku gurau je lah.aku cuma "TEST" je"

"TEST" apa?

"Test,kau nak kahwin dengan aku sebab batin ke atau sebab lain tu je"

"Issshhh!!.Awak ni.."Ain cubit pipi saiful yang nipis tu.

"Eeeeiii.apa ni.."

Ain hanya tersenyum melihat bakal suaminya yang merasa janggal berkawan dengannya disebabkan dia seorang doktor dan orang yang tidak dikenalinya.

"Kau nak report polis ke?.tanya saiful"

"Mungkin"

"Hah!!..eeehhhh...eeerrrr..saya tak buat apa-apa pun!!"

"Tapi.Awak cuba lakukannya.ujar ain manja dan gedik.Ain yang berada di depan klinik meninggakanl saiful disitu untuk masuk semula ke kliniknya sambil menjerlih lidahnya kepada saiful sambil berkata.

"Padan muka!!...hikhikhik..bye sayang..."

Saiful hanya melihat sahaja tanpa buat apa-apa sambil mengaru kepalanya

"Siapa perempuan gila ni?..tak pasal-pasal nak kahwin dengan aku.hhhhhmmmm".Saiful cuba memikir masa zaman kanak-kanaknya.Hhhhmm..mak aku pernah ke buat perjanjian kahwinkan aku dengan kawan-kawan aku dulu?

"Iiiisshhhh mengarut lah..semua perempuan tak suka dengan aku kot.." "AAARGGHAH..ni cuma konpirasi..





Tiada ulasan:

Catat Ulasan